Polska blogosfera przeżywa prawdziwy przełom. Od ostatniego roku wiele się zmienia, większość blogerów wydaje książki i zdobywa milionowe zasięgi na social media. Niektórzy tylko chełpią się ilością lajków – jak np. Deynn i Majewski, a inni stawiają na rozwój i udział w coraz to większych kampaniach reklamowych, akcjach charytatywnych (jak ostatnia akcja Maff dla Dior). Do blogerek, które nie stoją w miejscu na pewno można zaliczyć Maffashion i Jessicę Mercedes. To właśnie na ich social media można zauważyć największy rozwój, ciężką pracę i masę serca, które wkładają w swoją działalność. Maffashion nakłada dość szybkie tempo i realizuje po kilka kampanii w miesiącu, ale to Jessica stawia większy nacisk na rozwój swojej marki. Dostarcza regularnie video na swoim kanale na YouTube, aby jej fani byli na bieżąco. Ale także rozwija swoją markę kostiumów kąpielowych – Moiess. Profil marki na Instagramie ma już ponad 60 000 obserwatorów, a stroje sprzedają się w zatrważającym tempie pomimo dość wysokiej ceny, ponieważ zestawy kosztują ok 300 zł.
Która blogerka jest lepsza – Maffashion czy Jessica?
Takie pytanie pojawia się na wielu portalach i coraz częściej pada z ust mniejszych blogerów. My nie wskazujemy jednoznacznie, którą lubimy bardziej, ponieważ od roku zaczęły budować odmienne marki. Obie pojawiają się na branżowych imprezach i obie kładą nacisk na słowa „jako jedyna blogerka w Polsce”. Maff zarzuca się ściąganie pomysłów od Jess, ale jaka jest prawda – wiedza tylko one same.